Fandom

Gtapedia

The Ballad of Gay Tony

1 157sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

GTA TBOGT.jpg

Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony on Rockstar Northin kehittämä ja Rockstar Gamesin julkaisema toinen lisäosa toimintaseikkailupeliin Grand Theft Auto IV. Peli julkaistiin vuonna 2009 Xbox 360:lle ja vuonna 2010 Microsoft Windowsille ja PlayStation 3:lle.

Peli julkaistiin myös Grand Theft Auto: Episodes From Liberty City -levyllä, jossa on myös edellinen lisäosa Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned. Episodes from Liberty City ei vaadi toimiakseen alkuperäistä Grand Theft Auto IV:tä.

Pelin päähenkilö on nimeltään Luis Fernando Lopez. Hänet nähtiin pienessä roolissa myös Grand Theft Auto IV:ssä ja toisessa lisäosassa Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned. Luis työskentelee ”Gay” Tony Pricelle, jolla on omistuksessaan kaksi kaupungin kuuluisinta yökerhoa: Maisonette 9 ja Hercules. Luis toimii Tonyn oikeana kätenä, hoitaen fyysisyyttä ja kuskintaitoja vaativat tehtävät. Pelin edetessä Luis huomaa, ettei yökerhon pyörittäminen Liberty Cityssä ole ihan lastenleikkiä, sillä niin koronkiskurit, verottaja kuin kilpailijatkin painavat päälle. Lisäksi Luisin ystävät Armando ja Henrique vaativat opastusta, eikä äidistäkään juuri ole apua. Naisista Luisilla ei ole puutetta, mutta suhteet tuppaavat jäämään yhden illan jutuiksi.

Kyseisen lisäosan uutuutena Grand Theft Auto IV:hen ja sen aiempaan lisäosaan verrattuna ovat uudet autot, veneet, moottoripyörät, helikopterit, aseet, laskuvarjohyppääminen, häkkitappelut, tanssiminen yökerhoissa ja mahdollisuus pelata golfia. Lisäksi myös siinä voi leikkiä pikkuautoilla, ja Luis voi juosta, kävellä sekä odottaa että GTA V tulee PClle.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki