Fandom

Gtapedia

Rub Out

1 157sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

HENKILÖ
Diego Antonio Stallion Serrano
[[Kuva:
Kuva:
|100px|center]]
Peleissä: Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: Liberty City Stories Grand Theft Auto: San Andreas Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto: V
Koko nimi: Diego Antonio Stallion Serrano
Sukupuoli:

Mies

Syntymäpaikka: Espanja
Koti: Espanja
Kansalaisuus: Espanjalainen
Yhteydet: * Serrano Family
Työt: Kanelin myynti, poikansa hakkaaminen
Äänen tehnyt: Antonio Resines (GTA III)

Diego Serrano on (s.1955) on kanelipohatta sekä Yli-Kanelijumala joksi hän nimitti itsensä. Hän on myös Grand Theft Auto -pelisarjan yksi tunnetuimmista hahmoista. Diego on esiintynyt kaikissa GTA -peleissä alkaen Grand Theft Auto Vice City:stä asti. Hän on kaikissa peleissä antagonisti, eli pelaajan pää vihollinen. Diego tapetaan kaikkien pelien lopussa, joten se tekee hänestä ainoan hahmon GTA:n historiassa joka on kuollut useammin kuin kerran.

Vice City Muokkaa

Vice City:ssä Diego Serrano pyörittää kaupungin suurinta mafiaa, Serrano Familya. Mafian tärkeimmät henkilöt ovat Marcos, Fiti ja tietenkin Diego. Aluksi Diego antaa tehtäviä päähenkilö Tommy Vercetti:lle, esimerkiksi palkaten tämän murhaamaan oman poikansa Guillen. Tommy ei kuitenkaan raski tappaa Guillea jota Diego on pahoinpidellyt koko ikänsä, vaan päättää tappaa Diegon. Tappo yritys epäonnistuu Marcosin ja Fitin suojatessa Diegoa, ja hän pääsee pakenemaan autolla. Tämän takia Tommy saa koko Serrano Familyn peräänsä. Viimeisessä tehtävässä Tommy kuitenkin tappaa Diegon murtauduttuaan tämän kartanoon ja tapettuaan hänen kätyrit. Näin Guille saa jatkaa elämäänsä rauhassa ilman, että hänen isänsä on koko ajan vainoamassa häntä.

San Andreas Muokkaa

Diego luokitellaan San Andreasin pää antagonistiksi, vaikka häntä ei näy tai mainita koko pelin aikana.

GTA IV Muokkaa

Grand Theft Auto IV:ssä Diego Serrano pyörittää Liberty Cityn suurinta huumebisnestä. Hänen alaisensa myyvät kanelia ympäri Liberty Cityn katuja. Myös vasta Liberty Cityyn saapunut Niko Bellic jää Kaneliin koukkuun ja haluaa päästä siitä irti. Hän tajuaa, että ainoa tapa tehdä se on tappaa Diego ja lopettaa näin kanelin myyminen. Niko joutuu aluksi tappamaan Marcosin ja Fitin jonka jälkeen pääsee Diegoon käsiksi ja murhaa tämän julmasti pakottamalla hänet tekemään "Cinnamon Challengen (suom. Kaneli haasteen), jossa Diegon täytyy nielaista lusikallinen raakaa kanelia. Tämän seurauksena Diego tukehtuu ja kuolee ja Niko pääsee eroon kanelista. On myös huhuttu että Diego tekee bisneksiä Dwayne Forgen kanssa, mutta siitä ei ole ollut vielä tietoa.

GTA V Muokkaa

On huhuttu, että tulevan GTA V:n pää antagonisti olisi Diego Serrano. Enempää tietoa ei ole saatu vielä.

Perhe ja tuttavuudet Muokkaa

  • Guille Serrano (poika)
  • Marcos Serrano (parempi poika)
  • Fiti Martinez (ystävä ja mafian jäsen johon Diego tutustui Men Meet Men -tapahtumassa
  • Antonio Pena (palkkamurhaaja joka ei ole ikinä koskenut aseeseen)
  • Marko Stone (huumekividiileri jonka kanssa Diegolla on sopimus)

Henkilöitä joita Diego on itse tappanut Muokkaa

Koodinimet Muokkaa

Serrano familyn jäsenet käyttävät Diegosta useita eri koodinimiä ettei tämä paljastuisi, koska he uskovat poliisien vakoilevan heitä. Tässä muutamia Diegon koodinimiä:

  • Deigo
  • Digi
  • Dego
  • Ogeid
  • BAG (=Bald Angry Man)
  • Leather BAG (suom. Nahka BAG)

Triviaa Muokkaa

  • Diego on kuollut yhteensä 2 kertaa, mikä oikeassa elämässä olisi mahdotonta.
  • Diego on ensimmäinen Cinnamon Challengen tiedetty kuolon uhri.
  • Diegon ulkoasu Vice City:ssä ja GTA IV:ssä on lähestulkoon samanlainen, sekä molemmissa peleissä hänen iäkseen mainitaan 54 vuotta.
  • Diegon lempikanava on The Beat 102.7
  • Diego hallitsee noituuden (engl. Witchcraft), ja käyttää taitojaan mm. poikansa Guillen pahoinpitelyyn.
  • Diego omistaa Nemesiksen ja huhutaan että hän seilailee Dukes Bulevardia sillä öisin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki