Wikia

Gtapedia

Rhino

Keskustelu0
1 145sivua
tässä wikissä

Rhino on panssarivaunu,joka on esiintynyt kaikissa GTA 3:n jälkeisissä peleissä (GTA Advancessa nimellä "Tank") lukuunottamatta GTA IV:tä lisäosineen. Rhinon voi tuhota ainoastaan polttamalla sen tai ampumalla sitä Rocket Launcherilla. Rhinot jahtaavat pelaajaa,kun Wanted Rating on kuusi tähteä.

Suunnittelu Muokkaa

Ensimmäinen Rhino-versio,joka esiintyy GTA 3:ssa,Vice Cityssä,Liberty City Storiesissa ja Vice City Storiesissa,on kankean,vanhanaikaisen ja epärealistisen näköinen. Se muistuttaa eniten modifioitua M3 General Lee-panssarivaunua. Sitä on eri peleissä hieman paranneltu ulkonäöltään mm.lisäämällä savunheittimet. Rhino on maalattu vihreäksi eli viidakkosuojamaalaukseen. Rhinosta näkee selvästi,että siinä ei ole telaketjuja,vaan renkaat. Tämä johtuu luultavasti telaketjujen animoinnin vaikeudesta. Tykki on käännettävissä peliohjaimen sauvalla,mikä on vähän kömpelöä. Toisaalta kun kääntää tykin taakse ja ampuu,niin rekyyli saa vaunun kulkemaan kovaa. Rhinossa on pelkät tavalliset ovet,jotka voivat lähteä irti. Samaten siinä on tuulilasi,jonka läpi voi ampua vaunun sisälle.

Toinen Rhino-versio,joka esiintyy GTA San Andreasissa,on paljon realistisemman ja modernimman näköinen. Se muistuttaa suuresti M1 Abrams-panssarivaunua.Siinä on yhä renkaat,mutta niitä on kuusi rivissä,jolloin ne muistuttavat enemmän telaketjuja. Rhino on maalattu ruskeaksi,eli aavikkosuojamaalaukseen. Tykki kääntyy kuvakulman mukaan. Rekyylitemppu onnistuu yhä,mutta nyt pelaaja ei näe eteensä,sillä tykillä voi ampua taakse vain silloin,kun kuvakulma näyttää vaunun edestäpäin. Sisään mennään keulassa olevasta luukusta.

Kolmas Rhino,joka esiintyy Grand Theft Auto: Chinatown Warsissa,muistuttaa ensimmäistä Rhinoa,mutta sitä on paranneltu ulkonäöltään. Näkyvimpänä uudistuksena vaunu on viimein saanut telaketjut.

Sijainnit Muokkaa

GTA 3 Muokkaa

  • Huijauskoodilla,tietokoneessa koodilla giveusatank.

GTA Vice City Muokkaa

  • Huijauskoodilla,tietokoneessa koodilla panzer.

GTA San Andreas Muokkaa

  • Huijauskoodilla.

GTA Liberty City Stories Muokkaa

GTA Vice City Stories Muokkaa

GTA Chinatown Wars Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • San Andreasissa,jos lennät matalalla kuuden tähden Wanted Ratingilla,voi tapahtua virhe,jossa automaattiohjattu Rhino hyppää taivaalle ja putoaa kieppuen takaisin maahan.
  • GTA San Andreasissa Rhino muuttaa muotoaan jos zoomaat Sniper Riflen tähtäimellä tarpeeksi kaukana olevaa Rhinoa. Tällöin se muuttuu samankaltaiseksi kuin GTA III:n Rhino. Vaunu muuttuu ennalleen kun lakkaat zoomaamasta sitä tai lähestyt sitä.
  • GTA-peleissä päähenkilö voi ajaa Rhinoa ja käyttää sen tykkiä yksin. Oikeasti siihen tarvittaisiin vähintään 2 ihmistä,käytännöllisesti katsoen 3.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki