Fandom

Gtapedia

Luettelo henkilöistä Grand Theft Auto: Vice Cityssä

1 157sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Luettelo henkilöistä jotka esiintyvät Grand Theft Auto: Vice Cityssä.

Päähenkilöt Muokkaa

Tommy Vercetti Muokkaa

Thomas "Tommy" Vercetti (s. 1951) on pelin päähenkilö ja pelattava hahmo Grand Theft Auto: Vice Cityssä.

Tommyn isä työskenteli koko ikänsä painokaupassa, ja kirjapainoa (Printworks) ostettaessa Tommy muistelee kuinka auttoi isäänsä puhdistamaan painokoneen pyöriä. Tommy halusi seurata isänsä jalanjälkiä, mutta hänestä tuli rikollinen Forellin mafiaperheeseen. Vuonna 1971 Sonny Forelli lähetti Tommyn Liberty Cityn Harwoodiin tappamaan miehen, mutta vihollisjengin miehet yllättivät Tommyn ja hän tappoi heidät kaikki. Tommy sai syytteen 11 taposta ja sai liikanimen "The Harwood Butcher", Harwoodin teurastaja. Sonnyn avulla Tommy onnistui välttämään kuolemanrangaistuksen. Tommy vapautui 15 vuotta myöhemmin vuonna 1986 ja mafiapomo Sonny Forelli lähetti hänet heti Miamin kaltaiseen Vice Cityyn, sillä Tommyn ilmaantuminen Liberty Cityyn olisi tienyt ei-toivottua huomiota Forellin "liiketoimiin".

Vice Cityssä Tommy lähetetään aluksi suorittamaan huumekauppoja Sonnyn nimissä, mutta väijyksissä olleet miehet ampuvat kaikki mukana olleet Tommya lukuun ottamatta. Tulitaistelun aikana Tommy jättää mukanansa olleet miljoonat ja myöhemmin Sonny vaatii häntä hankkimaan ne takaisin. Rahan hankkimiseksi Tommy tutustuu moniin alamaailman ennestään tuntemattomiin asioihin, ja alkaa pikkuhiljaa koota itselleen valtavaa imperiumia käyttäen huumeita, varastettuja ajoneuvoja, aseita, sekä ostamalla erilaisia firmoja ja yhtiöitä.

Viimeisessä tehtävässä Sonny tulee Tommyn kartanoon Starfish Islandille ja vaatii rahojansa takaisin, mutta Tommyn liittolainen Lance Vance kääntyy Tommya vastaan. Lance kertoo salkussa olevien rahojen olevan väärennettyjä ja oikeiden rahojen olevan toimiston kassakaapissa. Tästä seuraa tulitaistelu, jonka aikana Tommy tappaa sekä Lancen että Sonnyn. Tämän jälkeen Tommyn kohtalo on epäselvä, mutta luultavasti hänestä tuli Vice Cityn vaikutusvaltaisin mies.

Tommy Vercetti muistuttaa todella paljon Scarface elokuvan päähenkilöä, Tony Montanaa.

Tommy Vercetin ääninäyttelijä oli Ray Liotta ja hänet muotoili Jonathan Sale.

Sonny Forelli Muokkaa

Sonny Forelli oli Forelli Mafia Familyn johtaja vuonna 1986. Forellit olivat Liberty Cityn rikkain ja vaikutusvaltaisin rikollisperhe, jonka kilpailija on Leonen mafiaperhe.

Tommy Vercetti kasvoi Sonnyn kanssa ja he olivat ystäviä. Viisitoista vuotta ennen pelin alkua Sonny lähettää Tommyn Liberty Cityn Harwoodiin tappamaan miehen. Hänet kuitenkin yllätettiin ja hän joutui tappamaan 11 vastakkaisen rikollisjengin miestä. On hyvin mahdollista, että Sonny järjesti väijytyksen itse, motiivia ei tiedetä.

Pelin ensimmäisessä näytössä Sonny aikoo aloittaa huumebisneksen ja haluaa ensimmäisenä aloittamisen kunnian Forelleille. Samoihin aikoihin Tommy vapautuu vankilasta. Tommy ei puhunut Sonnyn osallisuudesta Harwoodissa tapahtuneista tapoista vankilaolonsa aikana, joten Sonny päättää antaa Tommylle työtä; hän lähettää Tommyn suorittamaan huumekauppoja Vice Cityyn. Myöhemmin Sonny kuulee Tommyn menettäneen sekä rahat että huumeet kaupan aikana sattuneen tulitaistelun aikana. Hän uhkaa tappaa Tommyn, ellei hän korvaa aiheutuneita tappioita.

Tapahtumien edetessä Tommysta tulee vaikutusvaltainen ja suuren imperiumin haltija. Sonny soittelee hänelle haluten omansa takaisin. Kun mitään ei kuulu, hän lähettää mafiansa miehiä Vice Cityyn. Miehet käyvät varastamassa Tommyn firmojen tuottoja, mutta Tommy tappaa heidät. Sonny itse ilmestyy Vice Cityyn ja Tommyn kartanolle rahojen toivossa. Lance kertoo Sonnylle Tommyn hänelle tarjoamien rahojen olevan väärennettyjä, ja kaksikko kääntyy Tommya vastaan. Tommy tappaa Lancen, Sonnyn miehet ja Sonnyn kaksintaistelussa eteishallissa saaden vihdoin kostonsa 15 vuotta kestäneestä vankilassaolostaan. [[ Grand Theft Auto: San Andreas]]issa kerrotaan, että Sonnyn kuoleman jälkeen Forellin rikollisperhe kutistui huomattavasti ja Sindaccon mafiaperhe otti Liberty Cityn haltuun.

Sonny Forellin ääninäyttelijä oli Tom Sizemore. Sonnyn nimi muistuttaa televisiosarja Miami Vicen henkilöä Sonny Crockettia.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki