Wikia

Gtapedia

Los Santos

Keskustelu0
1 145sivua
tässä wikissä
KAUPUNKI
Los Santos
Los Santos
Peli(t): Grand Theft Auto: San Andreas
Nimi: Los Santos
Asukasluku: 3 200 000
Osavaltio: San Andreas

Motto: "The city where you were most likely to get eaten by a wild animal"
LosSantosSunrise

Auringonnousu Downtownissa.

Los Santos on kuvitteellinen kaupunki San Andreasin osavaltiossa, pelissä Grand Theft Auto: San Andreas. Los Santos on San Andreaksen osavaltion pääkaupunki, joka perustuu Los Angelesiin.

Kuten Los Angeles, Los Santos on suuri, rönsyilevä sekoitus eri kulttuureja sekä perspektiivejä, täynnä ganstereita ja näyttelijöitä. Yli kolme miljoonaa kaupungin asukasta ovat jakautuneet 32 piiriin, niitä ovat mm. eri studiot, näyttämöt, huumegettot sekä vilkas kansainvälinen lentokenttä.

Runsaslukuiset valtatiet sekä yleinen junaliikenne yhdistyvät Los Santosista San Fierroon ja Las Venturasiin. Pahamaineisin katu Los Santosissa on Grove Street, Ganton, kaakkoon kaupungin keskustasta, sekä minuuttien päästä East Los Santosista. Grove Street on Grove Street Families, aikoinaan hyvin auktoriteettisen jengin kotikulma.

Los Santosin poliisi on hyvin korruptioitunutta, joten arvostetut henkilöt sekä poliitikot välttävät sen katuja kuin ruttoa. Los Santosissa on paljon huvittelumahdollisuuksia, kuten esimerkiksi: motocross-rata, useita pesäpallokenttiä, sekä tähtitorni, jonka tarkoitus on ilmeisesti tyydyttää tähtitieteilijät.

TarinaMuokkaa

800px-Los Santos Night View

Los Santos yöllä.

Vinewood sign

Vinewood-kyltti.

Los Santos on kotikaupunki GTA San Andreaksessa pelin päähenkilölle, Carl "CJ" Johnsonille, joka palasi viiden vuoden asumisen jälkeen Liberty Citystä kotikulmilleen Grove Streetille sen jälkeen, kun sai tietää veljeltään että hänen äitinsä on kuollut. Peli alkaa videolla, jossa Carl saapuu Los Santosin lentokentälle, tarina pyörii paljon jengisodissa, mm. Carlin jengin, Grove Street Familiesin (GSF) sekä heidän suurimman kilpailijan Ballasin välillä. Jännitteitä on myös amerikanlatinalaisten jengien välillä, kuten Varrios Los Aztecas ja Los Santos Vagos, pelin lopussa on hatara kilpailu siitä, kuka näistä jengeistä pystyy pitämään reviirinsä omanaan.

Jokatapauksessa Grove Street Familiesin johtaja Sweet Johnson on pidätetty, joten Carl joutuu auttamaan häntä toisessa kaupungissa 'apunaan' C.R.A.S.H. (Community Resources Against Street Hoodlums), joka johtaa siihen että Grove Street Families lähes lopettaa toimintansa ja Ballas ottaa kaiken GSF:n reviirin valtaansa.

Kaupunki on jengien ja jengisotien turmelema, Grove Street Families sekä Front Yard Ballas jatkuasti ottavat mittaa siitä, kenellä on suurin valta-asema Gantonissa, Idlewoodissa, Jeffersonissa, Willowfieldissä sekä jopa itäisessä Los Santosissa. Vuonna 1992 poliisit Frank Tenpenny,Eddie Pulaski ja Jimmy Hernandez C.R.A.S.H.:sta ovat syytettyinä murhasta sekä raiskauksesta, joka johtaa vieläkin pidemmälle pahaa korruptiotumista jopa yleisellä alueella. Jokatapauksessa Carl tulee pelin edetessä tappamaan Pulaskin aavikolla Arco del Oestessa, sen jälkeen kun Pulaski sekä Tenpenny päättivät ettei Carlille, jota he käyttivät ''syntipukkinaan'', ole enään käyttöä. Oikeudessa kuitenkin Tenpenny saa vapautuksen kaikista syytteistään, kun syyttäjä yhtäkkiä luopuu syytteistä. Vielä ''ehjä'' Los Santos saa äkkiä rajun muutoksen, kun täysin vapaa Tenpenny aloittaa mellakat, se vastaa Los Angelesin mellakoita jotka on tunnettu myös nimellä ''Rodney King Riots''. Täydellisen kaaoksen keskellä Carl tappaa ex-jengiläisen sekä nykyisen huumekuninkaan Big Smoken, samassa tehtävässä Carl aloittaa takaa-ajon Tenpennyyn, joka kuolee kun kun hän ajaa varastetun paloautonsa täyteen räjähdykseen. Kun tiedot Tenpenny kuolemasta ajautuvat Los Santosin asukkaiden korville, mellakat loppuvat ja Grove Street Families aloittaa saavuttamaan valtaansa takaisin.

AsematMuokkaa

Los Santosissa alkavat tehtävätMuokkaa

Osa 1Muokkaa

  1. In The Beginning
  2. Big Smoke
  3. Ryder
  4. Tagging Up Turf
  5. Cleaning the Hood
  6. Drive-Thru
  7. Nines and AKs
  8. Drive-By
  9. Sweet's Girl
  10. Cesar Vialpando
  11. OG Loc
  12. Running Dog
  13. Wrong Side of the Tracks
  14. Just Business
  15. Home Invasion
  16. Catalyst
  17. Robbing Uncle Sam
  18. High Stakes, Low Rider
  19. Life's a Beach
  20. Madd Dogg's Rhymes
  21. Management Issues
  22. House Party
  23. Burning Desire
  24. Gray Imports
  25. Doberman
  26. Los Sepulcros
  27. Reuniting the Families
  28. Green Sabre

Osa 2Muokkaa

  1. Vertical Bird
  2. Home Coming
  3. Cut Throat Business
  4. Beat Down on B-Dup
  5. Grove 4 Life
  6. Riot
  7. Los Desperados
  8. End Of The Line

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki