Fandom

Gtapedia

Leone Family

1 157sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Leone Family Logo.jpg

Leone Familyn tunnus.

Leone.jpg

Leone Familyn jäseniä.

Leone Family on rikollisjärjestö,joka on esiintynyt peleissä Grand Theft Auto III ja Grand Theft Auto: Liberty City Stories.

1998 Muokkaa

Vuonna 1998,GTA Liberty City Storiesin tapahtuma-aikaan Leone Family on yksi suurimmista rikollisjärjestöistä Liberty Cityssä,ja sitä johtaa Salvatore Leone.Leone Familyllä on kuitenkin meneillään pitkällinen sota Forelli Familyä ja Sindacco Familyä vastaan samaan aikaan kuin pienemmät Diablosit ja Liberty City Triadsit yrittävät kaapata alueita Leone Familyltä.Kaupunkiin palannut Toni Cipriani,järjestön entinen jäsen liittyy uudestaan Leone Familyyn ja vahvistaa entisestään sen valtaa.Hän joutuu muunmuassa tappamaan Leone Familyn keinottelevan ja kieron capon,Vincenzo Cillin.

Tonin avulla Leone Family pyyhkäisee Sindacco Familyn pois kaupungista ja kutistaa Forelli Familyä.Leone Familyn uusi uhka on kuitenkin Sicilian Mafia,joka kaappaa kaupungin pormestarin,jonka vallan avulla Sicilian Mafia voisi voittaa Leone Familyn.Toni kuitenkin pelastaa pormestarin ja tappaa Sicilian Mafian tärkeän jäsenen,Massimo Torinin ja molemmat järjestöt solmivat rauhan.

2001 Muokkaa

Vuonna 2001,GTA III:n tapahtuma-aikaan järjestöä kutsutaan nimellä Mafia.Leone Family on yhä kaupungin tärkeimpiä rikollisjärjestöjä.Se on kuitenkin menettänyt valtaa sekä Chinatownin ja Hepburn Heightsin alueet.Salvatore värvää Clauden tekemään töitä jengille.Myöhemmin Salvatore tulee vainoharhaiseksi ja yrittää tappaa Clauden,mutta hän pelastuu Salvatoren vaimon,Maria Latoren ansiosta.Clauden uusi pomo,Yakuza-johtaja Asuka Kasen määrää Clauden tappamaan Salvatoren.Kun Claude teki tämän,Leone Familyn johtoon nousi luultavasti joko Toni Cipriani tai Salvatoren poika,Joey Leone.

Molemmissä peleissä Leone Familyn auto on mustaksi maalattu Leone Sentinel (GTA III:ssa Mafia Sentinel).

Triviaa Muokkaa

  • Leone Familyn esikuva on Corleone Family elokuvasta Kummisetä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki