Wikia

Gtapedia

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Keskustelu0
1 145sivua
tässä wikissä
250px-VCS Boxart Pelin nimi
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Julkaistu
10 Marraskuu 2006
Ikäsuositus
18+
Alusta
PS2, PSP

PelaaminenMuokkaa

Grand Theft Auto: Vice City Stories on toimintaseikkailupeli. Koska pelialue on avoin, pelaajalla on mahdollisuus tutkia ympäristöä ja valita pelityyli. Pelaaja voi päätehtävien lisäksi suorittaa erilaisia sivutehtäviä.

Peli sijoittuu myös Grand Theft Auto: Vice Cityssa nähtyyn Vice Cityn fiktiiviseen kaupunkiin. Peli sijoittuu vuoteen 1984, mikä on kaksi vuotta ennen alkuperäisen GTA: Vice Cityn tapahtumia. Pelissä pelataan GTA: Vice Citysta tutun Lance Vancen veljellä, Victor ”Vic” Vancella. Victor nähtiin kerran alkuperäisessä Vice Cityssa; alkuintrossa, jossa hänet ammuttiin väijytyksessä hänen ja päähenkilön Tommy Vercettin ollessa sinetöimässä huumesopimusta.

Toisin kuin GTA: Vice Cityssa, GTA: Vice City Storiesissa päähenkilö pystyy uimaan kuten Grand Theft Auto: San Andreasissa. Uiminen on kuitenkin aluksi hyvin rajallista, koska hahmo väsyy uidessaan nopeasti ja tarpeeksi väsyttyään hukkuu. Hahmon voi kehittää väsymättömäksi suorittamalla kaikki rantavahtitehtävät. Sukeltaminen ei kuitenkaan ole mahdollista.

Haastattelussa tekijät kertoivat, että pelissä on paremmat animoinnit sekä enemmän sisätiloja kuin aiemmissa GTA-peleissä. Myös näköetäisyyden kerrottiin paranevan, kuten myös latausaikojen pituuden vähenevän. Peliin tuotiin myös kaksi uutta ajoneuvoluokkaa; amfibioautot sekä vesiskootterit. Myös väestön ja autojen määrä kaduilla on lisääntynyt.

Pelissä toimii samankaltainen moninpelisysteemi kuin Grand Theft Auto: Liberty City Storiesissa

Luettelo henkilöistä Grand Theft Auto: Vice City StoriesissaMuokkaa

Päähenkilöt

   Victor Vance
   Lance Vance
   Umberto Robina
   Ricardo Diaz
   Armando ja Diego Mendez
   Marty Jay Williams
   Kers. Jerry Martinez
   Phil Cassidy
   Louise Cassidy-Williams
   Brian Forbes
   Reni Wassulmaier

Sivuhenkilöt

   Pete Vance
   Enid-täti
   Mary-Jo Cassidy
   Alberto Robina
   Janet Vance
   Spitz
   Frankie
   Gonzales
   Phil Collins
   Barry Mickelthwaite
   Giorgio Forelli
   Eversti Juan García Cortez

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki