Wikia

Gtapedia

Grand Theft Auto: Vice City

Keskustelu0
1 143sivua
tässä wikissä
GTA Vice City kansikuva
Pelin nimi
Grand Theft Auto: Vice City
Julkaistu
15. toukokuuta 2003
Ikäraja
18+
Alusta
PC, PS2, Xbox

Pelaaja voi auton lisäksi nyt myös lentää helikopterilla, ajaa moottoripyörällä ja ohjata erilaisia veneitä. Pelihahmo ei kuitenkaan osaa uida ja hukkuu siksi heti joutuessaan pelin aikana veteen.

Tavallisten juonitehtävien lisäksi pelaaja voi ansaita rahaa tekemällä esimerkiksi sairaankuljetus-, poliisi- ja palomiestehtäviä. Sen lisäksi pelaaja voi suorittaa erikoistehtäviä, kuten ”rampageja”, joissa täytyy tappaa jengiläisiä tarpeeksi ennen ajan loppumista. Kun pelaaja saa ostettua erilaisia yhtiöitä, hän saa sieltä joko juonitehtäviä tai vapaaehtoistöitä. Pelin idea on kerätä omaisuutta saarelta ja nousta alamailmaan johtoon. Pelistä löytyy myös useita easter eggejä eli pääsiäismunia.

Juoni Muokkaa

Peli sijoittuu vuoteen 1986 fiktiiviseen Vice Cityn kaupunkiin, johon otettu vaikutteita Miamista. Tommy Vercetti vapautuu vankilasta 15 vuoden tuomion jälkeen. Hänen pomonsa, Sonny Forelli lähettää hänet Vice Cityyn hoitamaan tärkeää huumekauppaa, joka kuitenkin epäonnistuu kolmen aseistetautuneen miehen hyökkätessä Tommyn ja muiden kimppuun. Tommy selviää ammuskelusta hengissä ja pakenee paikalta lakimiehensä Ken Rosenbergin kanssa. Myöhemmin Sonny alkaa vaatia rahojaan ja huumeitaan takaisin, ja tästä alkaa itse peli. Tommyn pitää hankkia menettämänsä huumeet ja rahat takaisin Sonnylle, mikäli haluaa pysyä elävien kirjoissa. Tehtävä ei ole kuitenkaan helppo, sillä Tommya vastassa on Vice Cityn alamaailma: hengenvaarallisia jengejä, huumekeisari Ricardo Diaz ja tietenkin virkavalta. Pelin esikuvina ovat olleet rikossarja Miami Vice (1984-1989) ja elokuva Scarface – arpinaama (1983).

OhjeitaMuokkaa

GTA: Vice City tehtävät GTA: Vice City soundtrack

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki