Fandom

Gtapedia

Grand Theft Auto: The Forest of Fear

1 157sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Winnie the pooh-1141.jpg

Pelin kansikuva.

Grand Theft Auto: The Forest of Fear on GTA-pelisarjan uusin peli. Peli julkaistiin virallisesti 1. lokakuuta 2012. Pelin kehittäjä oli Rockstar Games. Peli on julkaistu XBOX 360:lle, Playstation 3:lle, Nintendo Wiille, PSP:lle sekä PC:lle.

Pelin juoni Muokkaa

Peli sijoittuu Puolen hehtaarin metsään. Pelin päähenkilö, juuri vankilasta vapautunut Nalle Puh palaa kotokonnuilleen viidentoista vuoden jälkeen. Alue on kuitenkin joutunut diktaattoriksi nouseen Kanin haltuun. Nalle Puhin kaikki entiset liittolaiset ovat, Nasua lukuunottamatta, kääntyneet tätä vastaan. Nalle Puh ja Nasu liittoutuvat ja kukistavat Kanin pelin lopussa.

Keskeiset henkilöt Muokkaa

Nalle Puh Muokkaa

Ensiesiintyminen: Comeback

Nalle Puh joutui vankilaan vuonna 1997 murhattuaan ja raiskattuaan naapurinsa Kengun. Hän yritti kätkeä ruumiin kaivoon pihallaan, mutta se löytyi myöhemmin. Vankilasta vapauduttuaan Nalle Puh palaa kotikonnuilleen ja huomaa asioiden muuttuneen.

Nasu Muokkaa

Ensiesiintyminen: Meeting Old Friend

Nasu on Nalle Puhin vanha ystävä. Hänet tuomittiin kokaiinin hallussapidosta vuonna 1979. Nasu on ainoa, joka ei taipunut Kanin vallan alle ja ainoa, joka auttaa pelissä Nalle Puhia. Nasulla on suhteita alamaailmaan, ja häneltä voikin saada veloituksetta joitakin aseita.

Kani Muokkaa

Ensiesiintyminen: Comeback - Kuolema: Revolution of Puolen hehtaarin metsä

Kani on pelin päävihollinen. Hän pyörittää niin huume- kuin asekauppaakin, mutta ei ole ikinä jäänyt kiinni. Kani murhasi aikoinaan Risto Reippaan, joka oli yrittänyt varastaa tältä porkkanoita. Kani on saanut kaikki muut puolelleen, paitsi Nalle Puhin ja Nasun. Kani kuolee viimeisessä tehtävässä, kun hän takaa-ajon päätteeksi horjahtaa jokeen. Nalle Puh ja Nasu rihtovat Kanin pois vedestä. Kani vakuuttaa olevansa pahoillaan ja rukoilee polvillaan armoa, mutta Nalle Puh ampuu häntä haulikolla naamaan.

Ihaa Muokkaa

Ensiesiintyminen: Comeback - Kuolema: It's Over For You, Crackhead!

Ihaa on heroiiniriippuvainen vanhus ja yksi Kanin alamaisista. Ihaa on melko harmiton ja elelee yksikseen kuusenoksista kyhätyssä majassaan metsän laidalla. Ihaa kuolee kun hän typeryydessään alkaa kiristää Kanilta ilmaista heroiinia. Kani hukuttaa Ihaan jokeen ja hautaa ruumiin syvälle metsään.

Pöllö Muokkaa

Pöllö on Kanin oikea käsi ja palkkatappaja, joka tekee rahasta mitä vain. Pöllö on surmannut Kanin tilauksesta ainakin Ruun, Kengun pojan, sillä tämä näki sattumalta, kun Kani hautasi Risto Reippaan ruumista. Pöllö kuolee yrittäessään suojella Kania. Nasu ampuu pöllöä tarkkuuskiväärillä vasempaan keuhkoon ja toisen kerran otsaan.

Raimo Reipas Muokkaa

Ensiesiintyminen: Ei tiedossa

Raimo Reipas ei edes kuulu koko peliin, mutta jostakin helvetin syystä hänetkin on pitänyt tänne ängetä.

Tehtävät Muokkaa

1. Comeback: Nalle Puh vapautuu vankilasta viidentoista vuoden jälkeen. Ensimmäinen tehtävä on melko helppo. Sinun täytyy yksinkertaisesti varastaa vankilan pyöräkellarista polkupyörä ja ajaa lyhyehkö matka kotikonnuillesi.

2. Meeting Old Friend: Huomattuaan asioiden muuttuneen, Nalle Puh päättää ottaa yhteyttä Nasuun. Matka Nasun luo on lyhyehkö, joten et välttämättä tarvitse kulkuneuvoa. Perillä Nasu antaa sinulle ensimmäisen aseesi, ritsan.

3. The Plan: Nalle Puh palaa seuraavana päivänä Nasun luo suunnitelman punomista varten. Suuntaa jälleen Nasun luo. Varo, sillä matkalla sinua vastaan tulee Pöllö, joka on saanut Kanilta käskyn tappaa sinut. Koska Pöllö on aseistautunut Colt Pythonilla ja sinulla on pelkkä ritsa, kannattaa ainoastaan piiloutua ja odottaa, että Pöllö lähtee.

4. It's Over For You, Crackhead!: Nalle Puh ja Nasu tapaavat Ihaan ja pyytävät tätä mukaan juoneen. Ihaa paljastuu kuitenkin Kanin liittolaiseksi. Kesken tapaamisen Pöllö, joka on saanut Kanilta käskyn tappaa Ihaan, saapuu, ota maasta kivi ja viskaa sillä Pöllöä. Pöllö perääntyy. Varasta lähistöltä hyppykeppi ja pakene paikalta. Myöhemmin illalla Kani saapuu paikalle ja tappaa Ihaan itse.

5. Explosion: Nalle Puh ja Nasu päättävät tappaa Kanin tänään. Mene Kanin kololle ja heitä sisään käsikranaatti. Peräänny sitten turvallisen välimatkan päähän. Kani ja Pöllö onnistuvat kuitenkin pakenemaan takaoven kautta ja selviävät vähin vammoin.

6. Drug Dealing and Pimping: Koska Nalle Puh ja Nasu tarvitsevat lisää aseita ja ammuksia, on hankittava lisää rahaa. Tehtäväsi on välittää muutamia kokaiinieriä ympäri Puolen hehtaarin metsää. Varo, sillä yhdellä ostajista on aseenaan taittoveitsi, ja hän yrittää puukottaa sinua jotta saisi huumeen ilmaiseksi. Kun huumeet on toimitettu, sinun on ajettava kuorma-autolla isolle tammelle ja haettava kolme prostituoitua. Aja lopuksi prostituoidut Kymmenenneshehtaarin bordellille.

7. Sniper: Kani lähettää Pöllön tappamaan Nalle Puhia ja Nasua. Pöllö asettuu puuhun aikeenaan tappaa kaksikko tarkkuuskiväärillä. Suojaudu puun tai kiven taakse ja avaa tuli. Pöllö saa heti osuman siipeensä ja pakenee.

8. Dangerous Day: Nalle Puh ja Nasu päättävät vakoilla Kania ja Pöllöä, jotta saisivat tietoonsä näiden aseistuksen. Suuntaa Kanin kololle ja asetu vahtiin pienen kukkulan taakse. Hetken kuluttua sinut huomataan, ja Pöllö avaa tulen. Pakene paikalta nopeasti.

9. Holding the Shotgun: Nalle Puh päättää harjoitella ampumista. Suuntaa hiekkakuopalle ja harjoittele.

10. Revolution Of Puolen hehtaarin metsä: Viimein on lopullisen iskun aika. Suuntaa Kanin kololle ja avaa tuli. Pöllö alkaa ampua ja Kani pakenee. Nasu surmaa Pöllön. Aja Kania takaa, kunnes tämä putoaa jokeen. Lopun välianimaatiossa nähdään, kuinka Nalle Puh saa kostonsa.

Aseet Muokkaa

Pelissä on runsas asevalikoima. Tässä lueteltuna kaikki aseet:

  • Ritsa
  • Puukeppi
  • Taittoveitsi
  • Puukko
  • Lapio
  • Talikko
  • Harava
  • Kuokka
  • Kirves
  • Tiiliskivi
  • Sorkkarauta
  • Colt M1911
  • Luger
  • Colt Python
  • Colt Peacemaker
  • Desert Eagle
  • Beretta 1201
  • Katkaistu haulikko
  • SPAS 12
  • Benelli M4 Super 90
  • Uzi
  • MP5
  • Tec-9
  • Mac-10
  • Jatimatic
  • AK-47
  • M16
  • Kruger
  • Dragunov
  • Suomalainen kevytsinko (toimii aina)
  • Saksalainen kevytsinko (toimii usein)
  • Ruotsalainen kevytsinko (toimii joskus)
  • Kiinalainen kevytsinko (toimii harvoin)
  • Dynamiittipötkö
  • Käsikranaatti
  • Polttopullo

Vapaaehtoiset sivutehtävät joilla voi hankkia lisäansiota Muokkaa

  • Huumekauppa (noin 20 hojomikolia [pelin rahayksikkö] per keikka)
  • Paritus (noin 50 hojomikolia per keikka)
  • Asekauppa (noin 70 hojomikolia per keikka)

Triviaa Muokkaa

  • Pelissä kuljetaan pääasiallisesti jalan, ainoat kulkuneuvot ovat hyppykeppi, polkupyörä ja kuorma-auto

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki